Jump to content

Mindenre rávesz a gyerek a játékboltban?

2017. 10. 10. 19:05

Átlagosan 6400 forintot költünk nyári játékokra és strandkiegészítőkre, ráadásul interneten még jobban elszalad a ló az emberekkel. A legnépszerűbbek a felfújható kellékek, de az Európa-bajnokság miatt most még több labda is gazdára talál. A szülők egyébként nem szívesen adnak okoseszközöket a gyerek kezébe, inkább a kreatív játékokat részesítik előnyben.

Vásárlásonként átlagosan 6400 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. „A bolti vásárlás mellett egyre vonzóbb alternatíva az online beszerzés, ez esetben az áltagos kosárérték is magasabb, mintegy 7200 forint. Becslésünk alapján a nyári játékforgalom összességében elérheti a 6 milliárd forintot” – mondta Gyaraki Dávid, a cég marketingvezetője.

A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.

Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron

A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet, leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok közel negyedében ezt apa és anya közel azonos arányban elosztva oldja meg.

Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje. „A szülők kétharmada maximum 1 hétig táboroztatja gyermekét a nyáron, 7 napért a többség 20-40 ezer forint közötti összeget hajlandó fizetni” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

Okoseszköz csak vészhelyzetben?

A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A kutatás szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék. „Miközben az Eb-sikereknek is köszönhetően a legtöbb esetben a családokkal utazik egy labda, az okoseszközök használata már erősen megosztó” – mondja Gyaraki Dávid.

A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, közel 40 százalékuk valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak „kritikus” helyzetekben – például nyaralás és utazás alkalmával – bólint rá.

Top 10 termékkategória/terméktípus nyáron

  1. Felfújható strandjátékok
  2. Homokozójátékok
  3. Labdák
  4. Lábbal hajtós játékok, roller, kismotor
  5. Szabadtéri játékok, hinta, csúszda
  6. Vízipisztolyok
  7. Kreatív termékek
  8. Írószerek, tolltartók, iskolai felszerelés
  9. Társasjátékok
  10. Kirakós

 

(Forrás: hazesotthon.hu;pr7 | Kép: pixabay.com)