Jump to content

Kerüld el az év végi burn outot! 4 gyógymód ellene

2017. 12. 15. 16:30

Ahogy közeledik az év utolsó napja, úgy kezdenek vészesen fogyni a tartalékenergiáink. Az élet azonban nem áll meg, ha nem akarod, hogy a december maga alá gyűrjön hallgass ránk, van néhány bevált kiégés elleni tippünk!

A bourn out szindróma kialakulásában szerepet játszhat az elismerés hiánya, mely vonatkozik az anyagi jellegű juttatásokra, az alacsony jövedelemre, illetve az erkölcsi elismerés elmaradására. A túlságosan hosszú munkaidő, az extra igénybevétel melletti nagy felelősség is kockázati tényező.

Veszélyeztetettebbek az egyedül dolgozók, akiknek nincs lehetőségük szakmai tapasztalatcserére, és nem kapnak visszajelzést tevékenységükről.

Az elégtelen intézményi támogatás, a vezetőség segítő-motiváló jelenlétének hiánya, a karrierépítési lehetőségek korlátozottsága, az adminisztratív terhek nagy aránya az effektív munkához képest szintén probléma forrása lehet.

Mit tehetünk a krónikus kiégés ellen?

Mozdulj meg!

A mozgás öröme felpezsdíti a szervezetet, és egyensúlyba hozza a felborult hormonháztartást. Ugyanis a kiégés nem csak a környezet okozta hatások miatt súlyosbodik el. A szervezetben a stressz-hormonok ilyen túlzott mennyiségben vannak jelen. A sport viszont adrenalint és endorfint szabadít fel, amin lenyomja a stressz-hormonokat és stabilizálja az agyat, miközben újra egyensúlyba hozza a testet.

Meditálj

Nem kell semmi extrára gondolni. Pusztán naponta szánj öt percet magadra. Feküdj le az ágyadra és lélegezz. Először a hasadba, majd a mellkasodba lélegezz. Próbáld kizárni a külső ingereket, és figyelj oda a belső hangokra.

Aludj!

Napi harminc perccel több alvás csodákra képes. Ha van lehetőséged rá, akkor add meg szervezetednek, amire vágyik. Limitáld az alvásmennyiséget, mert a 20-30 pernél több pihenés után csak fáradtabban kelsz fel.

Kapcsolj ki!

Szakadj el az online tértől. A virtuális tér elszívja az ember energiáját. Összpontosítsunk arra, ami boldoggá tesz. Hidd el, kis idő után érezni fogod, mennyivel könnyebb lesz a lelkednek, ha nem szembesülsz állandóan a látszatboldogság-fotókkal.

(Forrás: hazesotthon.hu | Kép: pixabay.com)