Jump to content

Mesterséges intelligencia: vetélytárs vagy segítség?

2018. 02. 06. 13:25

Várhatóan 2022-re 38%-kal növelhetné a cégek bevételeit és 10%-kal emelné a foglalkoztatottságot a mesterséges intelligencia alkalmazása.

 

Egyenesen a növekedés kulcsa az Accenture legfrissebb jelentése szerint a munkaerő átcsoportosítása és az intelligens technológiákkal való együttműködés támogatása.

Ellenben a vállalkozások lehetőségektől eshetnek el és a növekedésükben is jelentős lemaradást eredményezhet, ha a vezetők nem lépnek időben.

Az Accenture Strategy „Reworking the Revolution: Are you ready to compete as intelligent technology meets human ingenuity to create the future workforce?” című előrejelzés szerint, ha a vállalkozások ugyanolyan arányban fektetnek be a mesterséges intelligenciába (AI) és az ember és gép közötti együttműködésbe, mint a legnagyobb vállalatok, 2022-re 38%-kal nőne globálisan a bevétel, és 10%-kal emelkedne a foglalkoztatottság szintje.

Ez pedig együttesen 4,8 billió dolláros profit növekedést eredményezhet.

A tanulmány szerint mind a vezetők, mind a dolgozók optimistán tekintenek ezekre a kihívásokra.

Az 1200 megkérdezett felső vezető 72% a szerint az intelligens technológiák kulcsfontosságúak lesznek a szervezetek piaci megítélésében, és 61% gondolja azt, hogy a következő három évben növekedni fog az AI-al való együttműködést igénylő munkakörök aránya. A 14 ezer megkérdezett dolgozó több mint kétharmada (69%) mondta azt, hogy fontos elsajátítani az intelligens gépekkel való munkavégzéshez szükséges képességeket. 

Azonban veszélyt jelenthet a növekedésre, hogy nincs meg a kellő összhang az AI tekintetében a munkavállalók hozzáállása és a munkaadók dolgozók felkészítésére tett erőfeszítései között. Az üzleti vezetők több mint fele (54%-a) szerint az ember és gép közötti együttműködés stratégiai szempontból fontos, azonban csak 3% nyilatkozta, hogy szervezetük a következő három évben jelentősen megnövelné a dolgozók átképzésébe történő beruházást.

„Ahhoz, hogy az AI korszakában nagyobb növekedést érjenek el a vállalatok, többet kell invesztálniuk munkavállalóik felkészítésébe, hogy együtt tudjanak dolgozni a gépekkel” – mondta Mark Knickrehm, az Accenture Strategy csoport ügyvezetője. „A vállalkozásokat egyre inkább az alapján fogják megítélni, hogy mennyire kötelezik el magukat az általunk „Alkalmazott Intelligenciának” (Applied Intelligence) nevezett trend iránt.

Ez az intelligens technológia és az emberi leleményesség gyors bevezetésének képessége, amely biztosíthatja a növekedést.”

A kutatás szerint az AI képességekbe történő beruházások növekedésének erős a támogatottsága: a felső vezetők 63%-a gondolja úgy, hogy a következő három évben az AI révén növekedni fog vállalatuknál a munkahelyek száma. A dolgozók többsége (62%) is úgy gondolja, hogy az AI-nak kedvező hatása lesz munkájára.

A jelentés bemutatja azt is, hogyan használják az innovatív cégek az ember és gép közötti együttműködést a hatékonyság javítására és a növekedés generálására az új ügyféltapasztalatok révén.

Egy online ruhakereskedő AI megoldása segít a stylist-oknak, hogy többet tudjanak meg az ügyfelek preferenciáiról, és egyedi, teljesen személyre szabott szolgáltatást nyújtsanak. Egy sportcipőmárka pedig új szintet vezetett be a termékek testre szabásában és a gyors piacra lépésben azáltal, hogy a képzett szabók és folyamatmérnökök intelligens robotokkal működnek együtt, így a helyi piacokon tervezhetnek és gyárthatnak gyorsan és nagy mennyiségben.

(Forrás: hazesotthon.hu;hirado.hu | Kép: pixabay.com)